top of page

הריהוט בבית ניזוק – האם מגיע לי ריהוט חדש

  • Writer: Gefen Radai
    Gefen Radai
  • Jul 3
  • 2 min read

Updated: Jul 13

תארו לעצמכם מצב: פרצה שריפה בדירה, והריהוט בסלון נשרף כולו. אתם פונים לחברת הביטוח ומצפים לקבל ריהוט חדש במקום זה שנהרס. אבל אז אתם מגלים שבמקום שולחן חדש – תקבלו סכום נמוך בהרבה, שמספיק בקושי לרהיט יד שנייה. איך זה קורה?


כאן נכנסים שני מונחים מרכזיים בביטוח דירה: שיפוי ו-כינון.


מהו שיפוי?

שיפוי הוא העיקרון הבסיסי בביטוח – להשיב את המצב לקדמותו. כלומר, אם הריהוט שלכם בן 10 שנים ונשרף, תקבלו את שווי הרהיט ביום האירוע – בהתאם לבלאי, גיל ושימוש. לא תקבלו שווי של ריהוט חדש מהחנות.


ומהו כינון?

כינון משמעותו "חדש תמורת ישן", כלומר - לא רק "כמה זה שווה", אלא כמה יעלה לרכוש כזה חדש. קבלת פיצוי בערכי כינון מותנית בביצוע הכינון בפועל. כלומר – לרכוש רכוש חדש במקום זה שאבד או ניזוק, אם לא תרכשו לא תקבלו.

ולפני שאתם מתפרעים בבחירת הרכוש החדש על חשבון חברת הביטוח, שימו לב שמדובר ברכוש באיכות ובסוג הרכוש שאבד או ניזוק. אין פיצוי על שדרוגים.


ועוד אבל – וזה חשוב – כדי לקבל כינון מכוח פוליסת דירה, יש להתחיל בביצוע הכינון תוך זמן סביר לאחר קרות האובדן או הנזק, ובכל מקרה יש להשלימו:


  • לגבי מבנה הדירה – תוך 12 חודשים.

  • לגבי תכולת הדירה – תוך 90  ימים מיום האירוע.


אם אין אפשרות להשלים את הכינון בתקופות האמורות, מסיבות שאינן תלויות במבוטח, ניתן להאריך את המועדים הללו – אך הדבר דורש תיאום מראש עם חברת הביטוח.


איך תדעו מה מגיע לכם?

בדוח השמאי תמצאו שתי עמודות – עמודת שיפוי ועמודת כינון. את הפיצוי עבור השיפוי תוכלו לקבל מיד, ואת הפיצוי עבור הכינון תקבלו כאשר תגישו חשבונית על רכישת הריהוט החדש.



ביטוח דירה הוא לא רק נזקי קירות – אלא גם הגנה על כל תכולת החיים שבתוך הבית. חשוב להבין את המושגים, כדי שלא תמצאו את עצמכם עם פיצוי שלא מספיק להחליף אפילו את הכורסה הישנה. ואם אתם זקוקים לייעוץ – אנחנו כאן.

ree

 
 
 

Comments


משרד: office@rgl.co.il

גפן: gefen@rgl.co.il

דורון: dradai@rgl.co.il

טלפון: 08-6655545

פקס: 08-8557775

דרך הנפת הדגל 7
קמפוס יובלים בניין C
נס ציונה 7403688

מברך רדעי | עורכי דין ונוטריונים

bottom of page